Bonnie Scotland - dag 5

15 augustus 2018 - Fort William, Verenigd Koninkrijk

We staan op met echt Schots weer....regen! Omdat we geen stroom hebben, is het even behelpen met koffie zetten. Het moet op de ouderwetse manier: opschenken. Ach, smaakt ook prima eigenlijk. Om half 9 zijn we al weer onderweg, richting Fort William met een tussenstop bij de Rest and be Thankfull Pass. Daar schijn je een mooi uitzicht te hebben. Zelfs met het regenachtige, wat sombere weer is het uitzicht inderdaad heel erg mooi. En....er staat een wagen met eten en drinken en ontzettende goede koffie. Mooie pauze op weg naar onze eindbestemming voor vandaag. Na ongeveer 20 minuten rijden we weer verder. Onderweg hebben we alle soorten weer, droog/regen/wind/klein zonnetje....het maakt eigenlijk niet uit wat voor weer het is, want wat we onderweg te zien krijgen, is bij elk weertype mooi. We rijden halverwege onze trip door de Glencoe....prachtig! Elke foto en video doet geen recht aan dit mooie landschap, je moet er gewoon doorheen rijden. Indrukwekkend! Na vele stops voor (toch maar) veel foto's en filmpjes komen we rond 13 uur aan bij Glen Nevis Caravan & Camping Park. Mooie camping midden in de bergen, vlak bij Ben Nevis. Ik doe even een wasje en dan gaan we 's middags richting Fort William om een beetje te shoppen en een hapje te eten. Leuk stadje met wat leuke souvenirswinkels. We eten wat bij The Tavern, waar ik de welbekende Haggis probeer....het ziet er niet uit, maar het smaakt eigenlijk prima. Valt me niets tegen. Rond 19 uur zijn we weer terug op de camping en doen we rustig aan, beetje internetten en onze foto's en filmpjes opslaan op de computer. Morgen gaan we met de Jacobite Train (Hogwarts Express-Harry Potter trein) van Fort William naar Mallaig.

1. Mamma:
    15 augustus 2018
    Ja dat is Schotland mooi ,maar wisselend van weer.Hier is het ook bewolkt en broeierig.Veel plezier morgen met Harry Potter.Wanneer waren wij nou in Aviodrome? 😏✈
  2. Esther:
    15 augustus 2018
    Very pretty allemaal! (Behalve de foto van de haggis...🤢😏)
  3. Petra:
    15 augustus 2018
    Ik zei het nog toen ik het las op Facebook; daar zijn wij ook geweest. Tsja, wanneer.....we zouden eigenlijk naar Julianatoren gaan, maar daar was het heel erg druk en toen zijn we naar Aviodrome gegaan. Jake was een jaar of 5/6 volgens mij. Ergens in 2007 of 2008 misschien?
  4. Sharon:
    15 augustus 2018
    Het mooie weer heb je gelukkig al gehad in NL. Het wisselvallige weer hoort er wel een beetje bij. CDtje van Clannand ( ja is Iers ik weet het maar roept vast hetzelfde sfeertje op in Schotland) op de achtergrond en genieten met een grote G!
  5. Petra:
    15 augustus 2018
    Klopt! Hoort ook eigenlijk een beetje bij Schotland, vind ik. En nu kunnen we tenminste iets doen zonder dat je wegzweet.... 😁
  6. Petra:
    @Esther 😊😉
  7. Mike & Dobby:
    16 augustus 2018
    Haggis ziet er inderdaad niet zo bijzonder uit, maar zie ik daar nou een G&T op de achtergrond? 😜
  8. Petra:
    Bijna goed, Mike. Dat is een Gin Fizz, ook erg lekker! 😁
  9. Lou Tolenaar:
    16 augustus 2018
    Prachtige foto's. Mooie achtergronden op de PC.
  10. Daantje:
    16 augustus 2018
    Wat fijn dat jullie t zo naar jullie zin hebben. Leuk zo'n blog xxx veel plezier lieffies
  11. Petra:
    @Lou - hele mooie achtergronden! 😊