Bonnie Scotland - dag 10 en 11

21 augustus 2018 - Driffield, Verenigd Koninkrijk

En weer rijden we als we wakker worden direct door naar de Mac voor een goede bak koffie. Daarna kleden we ons aan en gaan we boodschappen doen voor de komende dagen. Als dat is gebeurd, gaan we op weg naar Seahouses, vlakbij de kust. Het is niet zo ver rijden en we doen rustig aan. Rond half 1 komen we aan bij Springhill Farm Camping. De receptie is dicht voor de lunch tot 1 uur, dus we wachten rustig af. Om 1 uur gaat de receptie open en vragen we of we kunnen overnachten....het ontvangst is erg “vriendelijk en servicegericht”....maar niet heus. Bij Gods gratie mogen we blijven. Het is dat de camping zelf mooi er uit ziet, anders waren we weg gegaan. We installeren ons en fietsen daarna naar het strand. Het is prima weer, een beetje fris, maar droog. We fietsen ook nog naar Seahouses zelf, een leuk klein plaatsje en halen daar een ijsje. ‘s Avonds eten we lekker van de bbq en stoken we nog een vuurtje en dan gaat het helaas regenen. De dag is weer voorbij, morgen zakken we verder naar beneden, naar Skipsea.

De volgende ochtend is het droog, maar nog steeds fris. We hebben stroom, dus kunnen weer zelf koffie zetten. 😉 Daarna gaan we op weg. We hebben een zeer afwisselende route: snelweg en industrie, maar ook mooie plattelandsweggetjes en echte Engelse steden. Op een gegeven moment rijden we langs Robin Hood Caravan Park Slingsby....ik meen me te herinneren dat we hier in 1991 ook zijn geweest. Op weg naar Schotland, klopt toch? We zetten onze rit voort en stoppen even kort voor een heerlijk ijsje bij Mr. Moo’s Icecreamparlour. Het is ondertussen heerlijk weer geworden; zon en 25 graden! We hebben echt alle soorten weer wel gehad. Dan nog 10 minuten rijden en dan zijn we bij de camping: Skirlington Leisure Park. Ruim opgezet èn vriendelijk ontvangst! We genieten nog heerlijk van de zon en eten maar weer wat van de bbq... 😁 We blijven nog lang buiten zitten door het mooie weer. Morgen laatste stop voordat we weer overvaren: Harwich.

1. Lou Tolenaar:
    21 augustus 2018
    Gelukkig toch ook nog goed weer! ja wij waren ook bij Robin Hood, daar waren ook Frans enFerry en Hans en Yvonne .Wat gaat het toch vlug zo'n vakantie ,hier is het nog steeds warm😓😓Nog 2 gezellige dagen en veilig thuis !!! Doei mamma😜☀
  2. Petra:
    21 augustus 2018
    Zie je wel! Laat mn geheugen me toch niet in de steek. 😁 Doeiiiii 😘🙋‍♀️
  3. Sharon:
    22 augustus 2018
    Geniet nog van het laatste stukje!
  4. Daantje:
    22 augustus 2018
    Echt zo leuk om te lezen peet. Het gaat snel voorbij he. Maar jullie hebben een top vakantie gehad zo te lezen. Veel plezier nog ff. Xx
  5. Frans:
    22 augustus 2018
    Wij zaten toen in Sherwood Forest van Center Parcs. Inderdaad met Hans, Yvonne, patrick, Leon, Ramon en Sabine. Goede en veilige thuisreis. Zeg tegen Dennis vanaf Rotterdam weer rechts rijden....
  6. Petra:
    22 augustus 2018
    Toch niet helemaal goed onthouden dus....het had in ieder geval iets te maken met Robin Hood 🤣. We hebben nog echt genoten het laatste stuk, Sharon en Daan. Morgen ook wel weer lekker om thuis te zijn. Ik zal heel hard RECHTS roepen, oom Frans. 😉
  7. Frans:
    23 augustus 2018
    Je zat helemaal goed vwb Robin Hood. Sherwood Forest was zijn thuisbasis. Lijkt me een goeie om hard rechts te roepen. Een stuk veiliger en hij wordt in ieder geval niet "staande" gehouden door 1 van zijn collega's. Nogmaals goede rit/vaart terug. Groetjes aan de rest van de bemanning.
  8. Frans:
    23 augustus 2018
    Ik bedoel natuurlijk vanaf Hoek van Holland..........ipv Rotterdam.