Bonnie Scotland - dag 7 en 8

18 augustus 2018 - Falkirk, Verenigd Koninkrijk

We hebben uitgeslapen! Om 8.45 uur worden we pas wakker. Ach, we hebben vakantie, dus doen rustig aan. We tanken de watertank vol en gooien de vuilwatertank leeg en rijden dan naar Fort William om boodschappen te doen bij Morrisons. Daarna rijden we op ons gemak naar  Cairngorms National Park. Rond 14 uur komen we aan bij Osprey Centre bij Loch Garten. Hier willen we overnachten, want dat kan daar. Maar het valt een beetje tegen....we dachten in een mooi park te staan, maar echt bijzonder is het niet. We besluiten dan ook een stuk verder te rijden, naar Loch Morlich en daar dan maar op de camping te gaan staan. Helaas....daar aangekomen, is de camping vol. Na wat zoeken in de omgeving vinden we een carpark in een bosgedeelte waar je mag overnachten en er is nog plaats! Prima plek. We krijgen nog gezelschap van een Amerikaans echtpaar in een camper, ze hebben een gigantische jetlag. Ze kunnen wel bij ons plekje erbij en zijn daar heel blij mee. Kunnen ze tenminste gaan slapen. Wij fietsen nog even naar het Loch en gaan daarna ook pitten. Morgen gaan we naar Falkirk, naar The Kelpies.

Het is fris, maar mooi weer als we wakker worden. Het Amerikaanse echtpaar wordt ook wakker en we maken nog een praatje, daarna gaan we op weg. Onderweg stoppen we bij Dalwhinnie distillery en kopen daar nog whisky en een paar mooie glazen.  Na een mooie rit, komen we rond 14 uur in Falkirk aan en spotten daar een MacD.....vooruit dan maar....even een hamburger en milkshake halen. Rond half 3 parkeren we bij The Kelpies (zie foto’s). Leuk om te zien, maar ‘s avonds is het helemaal mooi. We fietsen nog naar Falkirk (geen bijzondere stad) en bakken ‘s avons pannenkoeken. Als The Kelpies verlicht zijn, maken we nog veel foto’s en gaan dan slapen. Morgen gaan we naar Edinburgh.

1. Mike & Dobby:
    19 augustus 2018
    Ziet er prachtig uit! Het maakt me wel een beetje jaloers... Hier alles prima! Dobby, Jelle, Bram & Mike ☺️
  2. Lou Tolenaar:
    19 augustus 2018
    Ziet er allemaal weer allemaal weer prachtig uit,vooral die paarden.Edinburgh zijn wij ook geweest.Jake blij met de Mac..Was gezellig met Jelle en Mike.Fijne dag en geniet ervan met een ☀😍 doei mamma
  3. Petra:
    19 augustus 2018
    Gewoon zelf een tripje Schotland plannen, Mike. Weekendje Edinburgh of Glasgow bijv. (Of volgend jaar weer met ons mee, want dan gaan we wrs weer naar Schotland 😁😉)
    Jake was idd blij met de Mac en heeft ook zin in een dagje grote stad. Hij vind de natuur heel mooi, maar is ook blij met een beetje “bewoonde wereld”. Doeiii 😘
  4. Esther:
    19 augustus 2018
    Wow die paarden! Gaaf zeg 👌🏻 En snap Jake wel, even een beetje reuring 🙃 ook leuk om daarna weer de rust van de natuur in te gaan. Best of both worlds! Bye bye 👋 😘
  5. Petra:
    19 augustus 2018
    Vind het zelf ook wel leuk om ff de stad in te gaan.... 😉 byebye 👋🏻😘
  6. Sharon:
    20 augustus 2018
    Ach het arme kind.....gelukkig heeft ie nog wel een zandkasteel gebouwd tijdens deze vakantie, toch een beetje strand gehad. Je had de foto's van The Kelpies al laten zien maar in het echt vast veel imposanter. Op naar Edinburgh!
  7. Petra:
    21 augustus 2018
    Het zandkasteel is niet door Jake gemaakt, hoor. Die stond er al toen we aan kwamen. 😊 En hij klaagt niet, vindt het allemaal leuk, maar een beetje stad, hij hij wel ff zin in. (En normaal gesproken, krijg ik hem niet mee de stad in)
  8. Karin van Beusekom:
    21 augustus 2018
    Mooie kunstobjecten die paarden. En lekker kamperen in het bos, altijd gezellig. Veel plezier nog de laatste daagjes.
  9. Frans:
    22 augustus 2018
    Van Lambaartjes, dat zijn weer mooie plaatjes ..... Zag ik daar nou de "Zeemeerman" van Loch Garten?? Ga nog even door met genieten.
  10. Petra:
    22 augustus 2018
    Klopt oom Frans, bijna het zelfde als in Kopenhagen, maar dan net ff anders.... 🤪